Handelsbetingelser

Herunder finder du bookingvilkår, regler for erstatningsansvar, regler for glemte genstande, mm.

Bookingvilkår

Gæsten kan uden beregning rettidigt annullere reservationen indtil dagen inden ankomst kl. 16:00. Annullering senere end dette, medfører et gebyr svarende til den samlede pris på opholdet, samt eventuelle tilkøb.

Annullering skal ske på mail til receptionen@hotelvejlefjord.dk med emne: ANNULLERING

Udebliver gæsten fra en reservation sidestiller Hotel Vejlefjord dette med en annullering efter annulleringsfristens udløb og reservationen afregnes fuldt ud.

Reservationsændringer sidestilles med annullering, såfremt ændringerne medfører afkortning af opholdets længde eller en reduktion i antallet af værelser. Eventuelle tilkøb kan ligeledes annulleres indtil dagen inden ankomst kl. 16:00, hvorefter disse afregnes fuldt ud.

Gæsten kan kræve skriftlig dokumentation i form af mail eller brev fra Hotel Vejlefjord på rettidig modtagelse af annullering.

Ved reservation af 5 værelser eller derover gælder følgende afbestillingsregler:

Gruppereservationer:

Frem til kl. 16:00 8 uger inden ankomst kan gæsten vederlagsfrit afbestille op til 100 % af reservationen.
Frem til kl. 16:00 4 uger inden ankomst kan gæsten vederlagsfrit afbestille op til 50 % af reservationen.
Frem til kl. 16:00 10 dage inden ankomst kan gæsten vederlagsfrit afbestille op til 25 % af reservationen.
Frem til kl. 16:00 dagen inden ankomst kan gæsten vederlagsfrit afbestille op til 10 % af reservationen.
Ved afbestilling efter kl 16:00 dagen inden ankomst afregnes reservationen fuldt ud.
Ankomst

Værelser er disponible fra kl. 14:00 på ankomstdagen.

Afrejse

Værelser skal forlades senest kl. 10:00 mandag-fredag og kl. 10:30 lørdag-søndag.

Forlades værelset senere end ovennævnte tidspunkter kan Hotel Vejlefjord kræve afregning for en ekstra overnatning.

Erstatningsansvar

Såvel gæsten, som Hotel Vejlefjord er forpligtet til at overholde reservationsaftalen.

I tilfælde af force majeure og force majeure lignende situationer kan Hotel Vejlefjord imidlertid ikke holdes ansvarlige for annullering uden varsel. Ved force majeure forstås ekstraordinære forhold, som er uden for Hotels Vejlefjords direkte kontrol, herunder bl.a. brand, vandskade, strejke/ lockout, samt sygdom i medarbejderstaben.

Eventuel erstatning i forbindelse med aftalens manglende overholdelse i alle andre tilfælde end ved force majeure kan ikke overstige reservationens samlede pris og eventuelle indirekte tab, såsom avancetab, dækkes således ikke.

Værdigenstande/opbevaring af bagage m.v.

Hotel Vejlefjord kan ikke holdes ansvarlig for bortkomst eller tyveri af værdigenstande/bagage på værelser eller på hotellets arealer; herunder i forbindelse med benyttelse af bagagerum og omklædningsskabe.

Glemte genstande

Værdigenstande og/eller bagage efterladt eller glemt på værelser og hotellets arealer opbevares indtil 3 måneder efter afrejse, hvorefter det afleveres til hittegods. Eftersendelse af genstande kan ske mod betaling af et ekspeditionsgebyr på 100,- kr., samt forsendelsesomkostninger.

Parkering

Hotel Vejlefjord kan ikke holdes ansvarlig for hærværk eller tyveri af/i det parkerede køretøj på hotellets arealer.

Rengøring

Rengøring af værelserne foregår dagligt mellem kl. 10.00 og 14.00.

Hotel Vejlefjord er berettiget til at undlade rengøring, hvis rengøringen vanskeliggøres af bagage eller andre genstande tilhørende gæsten. Ved ophold af længere end tre dages varighed skiftes sengelinned ved behov.

Gavekort

Betingelser for køb, brug og fortrydelse af køb af gavekort

Gavekort

Gavekort købt hos Hotel Vejlefjord gælder som udgangspunkt *3 år fra udstedelsesdato jf. købeloven.

  • Hotellet erstatter ikke ødelagte, stjålne eller bortkomne gavekort.
  • Vores gavekort er et ihændehaverbevis.
    Hvilket betyder, at mister man det, kan det ikke erstattes. Samtidig er det altid den person, som er i besiddelse af gavekortet, der ligeledes vil kunne indløse det.
  • Selvom du måtte have en bekræftelse fra gavegiveren, fra emballage eller kvittering, må vi desværre fastholde, at gavekortet alene har værdi for ihændehaver af gavekortet
  • Man kan sidestille et gavekort med pengesedler og mønter, som heller ikke vil kunne erstattes, hvis de tabes eller mistes. 

Værdien af et gavekort om det er et værdi- eller spaarrangementsgavekort kan gavekortet altid benyttes til betaling eller delbetaling af alle vores produkter dog ikke ved køb af nyt gavekort. Benyttes hele værdien af et gavekort ikke, erstattes det ikke med et nyt gavekort, men nedskrives med købsbeløbet og udløbsdatoen bibeholder

Gavekortet kan ikke ombyttes til kontanter. 

* Klippekortet "5 Forkælelsesklip" er gældende 1 år fra udstedelsesdato.

Betaling af ophold/ydelser med gavekort

Du kan betale med dit gavekort på online booking. Du skal medbringe gavekortet fysisk, når du ankommer på hotellet og indlevere i receptionen.  

Hvis du betaler med et gavekort til et af følgende oplevelser: Morning Delight, De-stress Spa, AftenSpa Deluxe, KæresteSpa, SøndagSpa eller MidnatsSpa, skal du være opmærksom på, at der kan være en ekstra betaling på grund af prisstigninger. Dette beløb kan du få refunderet, når du ankommer til hotellet.

Du er også velkommen til at skrive til os på reception@hotelvejlefjord.dk.

Digitale/elektroniske gavekort

Vores gavekort er ikke digitale/elektroniske gavekort og derfor ikke underlagt reglerne for elektroniske gavekort.

Ordrebekræftelse

Ved bestilling af gavekort modtager du automatisk en ordrebekræftelse pr. e-mail.

Det er derfor vigtigt at din mailadresse er korrekt – tjek den gerne en ekstra gang inden endelig ordreafgivelse.

Levering

Din ordrer bliver leveret til selvvalgte GLS pakkeshop. Ved levering vil du automatisk blive informeret via det mobilnummer eller den mail du har oplyst ved bestilling.

Din ordrer pakkes og afsendes indenfor 2 dage – Leveringstid af GLS indenfor 3-4 dage.

Fragt

Alle web-ordrer bliver pålagt porto og ekspeditionsgebyr på kr. 50,- pr. web-nummer.

Fortrydelsesret - fortrydelse af dit køb

Der er 14 dages fortrydelsesret fra udstedelsesdatoen. 

For at gøre brug af din fortrydelsesret skal du gøre følgende: 

  • Bekræftelse på fortrydelseskøb sendes på mail sammen med WEB-ordrenummer til asn@hotelvejlefjord.dk
  • Send ordren retur til os eller undlad at afhente din ordre i pakkeshoppen. Så vil ordren sendes retur efter 10 dage til os fra pakkeshoppen.
  • Når gavekortet modtages retur, refunderes beløbet til kreditkortet som har foretaget købet – det sker automatisk i vores system.

Handelsbetingelser: Webshop

Ved køb af produkter på vores webshop gælder understående betingelser

Generelle oplysninger

Hotel Vejlefjord A/S
Sanatorievej 26
7140 Stouby
Danmark
Tlf. +45 7682 3380
E-mail: asn@hotelvejlefjord.dkCVR-nummer: 32769853

Betaling

Alle varekøb på www.hotelvejlefjord.dk kan betales med mobilepay og kreditkort. Vi modtager Dankort, Visa, Visa Electron og Mastercard. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. 

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inkl. moms. 

Hotel Vejlefjord bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kontooplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer. 

Bestilling

Du kan bestille gavekort og spa produkter på www.hotelvejlefjord.dk. Ved bestilling og indbetaling af den bekræftede pris accepterer kunden nærværende betingelser. 

Levering/forsinkelse

Varer købt på www.hotelvejlefjord.dk leveres med GLS. Leveringstiden er 3-4 arbejdsdage. Selskabet har ret til at udskyde fristen for levering i indtil 10 arbejdsdage. 

Hvis forsinkelsen skyldes omstændigheder, der kan betegnes som force majeure, hvorved forstås omstændigheder her i landet eller i udlandet, der ligger udenfor selskabets kontrol, forlænges leveringstiden lige så længe, som hindringen har bestået.

Forsendelsesomkostninger

Alle varer bestilt på www.hotelvejlefjord.dk leveres til aktuelle fragtpriser inkl. moms.

Returnering

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

Ved returnering rettes henvendelse til og reklamationer sendes til:

Hotel Vejlefjord 
Sanatorievej 26
7140 Stouby

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

Refusion

Såfremt der er indgået en aftale om refusion, bedes De venligst fremsende bankoplysninger, således at vi kan overføre det aftalte beløb.

Fortrydelsesret

Vi tilbyder 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren. Returneringsomkostninger skal De selv afholde.

Meddelelsen skal fremsendes via e-mail til ans@hotelvejlefjord.dk. I meddelelsen bedes De tydeligt angive, at De ønsker at gøre brug af Deres fortrydelsesret. 

Klagemuligheder - oversigt og links

Ønsker De at klage over et produkt købt i vores webshop kan denne sendes til: 

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk 

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform. 

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mail adresse: ans@hotelvejlefjord.dk 

Hotellet erstatter ikke ødelagte, stjålne eller bortkomne gavekort